A sérült vagy szuvas fogak kezelésére számos helyreállító lehetőség van, beleértve a töméseket, betéteket, betéteket és koronákat.

Tömések

A tömés a leggyakoribb és legalapvetőbb fogászati helyreállítás. Amikor egy fogon egy kis lyuk vagy üreg keletkezik, a tömés a lyuk kitöltésére és lezárására szolgál, hogy megakadályozza az üreg növekedését. A tömések különböző anyagokból, például amalgámból, aranyból és kompozit gyantából készülhetnek, és a kisebb fogszuvasodás legolcsóbb, leggyorsabb és leghatékonyabb kezelési módját jelentik.

Inlay betétek

Az inlayekre általában akkor van szükség, ha a fog belsejében lévő üreg túl nagy és túl mély. A töméssel ellentétben, amely kompozit anyaggal tölti ki a helyet, és csak egy látogatást igényel, az inlay esetében egy tömör anyagdarabot (pl. porcelán, kerámia vagy arany) készítenek egy laboratóriumban, hogy pontosan illeszkedjen az üres helyre. A tömésekkel ellentétben az inlayek lényegesen hosszabb ideig tartanak zsugorodás vagy elszíneződés nélkül, és esztétikailag is sokkal vonzóbbak.

Onlay betétek

A tömésekkel és az inlay-ekkel ellentétben az onlay-eket a fog nagyobb részének helyreállítására használják. Az onlay által lefedett terület a fog egy vagy több bütyökét foglalja magában, míg az inlay és a tömés a fog belsejében, a bütykök közötti területet fedi le. Az inlay-hez hasonlóan az onlay-t is a fogászati laboratóriumban készítik, ezért a restauráció befejezéséhez egynél több pácienslátogatásra van szükség. Az inlayekhez hasonlóan az onlayek is tartósabbak és jobban illeszkednek a fogakhoz, mint a kompozit tömések. Az onlay-ek szintén nem igénylik jelentős fogszerkezet eltávolítását, mint a koronák.

Koronák

A fogkorona a négy fogpótlás közül a legnagyobb, mivel az ínyvonal feletti teljes fogfelületet lefedi. A koronára akkor van szükség, ha a fog jelentősen károsodott, és a természetes fogszerkezet már nem elegendő a mindennapi rágáshoz. A korona készíthető a torz vagy elszíneződött fogak fedésére és a mosoly kozmetikai javítására is.

Az első látogatás alkalmával fogorvosa szükség esetén csiszolással előkészíti a fogat, lenyomatot vesz, és ideiglenes koronát helyez fel. Az inlay-hez és onlay-hez hasonlóan a koronákat is egy fogtechnikai laboratóriumban készítik el, hogy hasonlítsanak az Ön természetes fogaira, és készülhetnek rozsdamentes acélból, fémből (például aranyból vagy más ötvözetből), fémmel olvasztott porcelánból, műgyantából vagy kerámiából.

A tömésekről bővebben itt olvashat.

Kérjen időpontot még ma!

Rendelés kedden és csütörtökön, 14 és 18 óra között.